Septentrio Reports https://septentrio.uit.no/index.php/SapReps This series will contain various non-reviewed reports that result from research, development, teaching, administration etc. at or affiliated with UiT The Arctic University of Norway. en-US Authors who publish with this journal agree to the following terms:<br /><br /><ol type="a"><li>Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a> that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.</li><li>Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.</li><li>Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).</li></ol> jan.e.frantsvag@uit.no (Jan Erik Frantsvåg) septentrio@ub.uit.no (Septentrio Academic Publishing) Tue, 23 Apr 2019 14:43:08 +0200 OJS 3.1.2.0 http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss 60 "Men det skjer ikke av seg sjøl likevel…". Utvidet brukerundersøkelse av det skolebaserte kompetanseutviklingsprogrammet SkoleVFL 1.0 https://septentrio.uit.no/index.php/SapReps/article/view/4681 <p>Rapporten presenterer funnene fra en utvidet brukerundersøkelse blant lærere og skoleledere i grunnskole og videregående opplæring som har gjennomført det skolebaserte og nettstøttede kompetanseutviklingsprogrammet SkoleVFL. Hovedtema i kompetanseutviklingsprogrammet er "Vurdering For Læring" – at vurdering anvendes med sikte på å understøtte og styrke læringsprosessen. Kompetanseutviklingskonseptet som sådan består i at skoler som deltar får tilgang til et nettbasert kurs, og skolens ledelse har et hovedansvar for at kurset gjennomføres som en felles prosess der alle lærere ved skolen deltar.<br>Rapporten bygger på spørreundersøkelser og intervju, og omfatter problemstillinger som: <br>a) erfaring med implementering og gjennomføring på skolenivå <br>b) observerte endringer i vurderings- og undervisningspraksis som tilskrives programmet, og <br>c) læreres og skolelederes vurdering av dette kompetanseutviklingskonseptet som sådan.</p> Øystein Lund Copyright (c) Øystein Lund https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 https://septentrio.uit.no/index.php/SapReps/article/view/4681 Wed, 27 Feb 2019 12:49:06 +0100