Hva kan et forfatterstudium være?

Authors

  • Anne Oterholm UiT Norges arktiske universitet

DOI:

https://doi.org/10.7557/13.6318

Keywords:

literature, creative writing course, reading and writing, teaching

Abstract

(No English abstract available.)

References

Gabrielsen, Ida Loddingen. 2019. «Virkemidler er det vi bruker for å oppnå sjangertrekkene» - Skjønnlitteraturens rolle i 178 norsktimer på ungdomstrinnet.» Norsklæreren 2019 ;Volum 43.(4) s. 28-36.

Espevik, Thomas. 2016 https://www.nrk.no/kultur/xl/kan-man-laere-a-bli-forfatter_-1.13073754

Javonovic, Bruno. 2020. http://forfatterstudietitromso.no/bruno-jovanovic-tidligere-forfatterstudent-i-tromso-debuterer-med-roman-i-august/

Lunden, Eldrid. 2014. Kan ein lære å bli forfattar?, Oslo: Flamme forlag.

Ravatn, Agnes. 2009. «Prisvinnarskulane». Dag og Tid, fredag 27. mars 2009.

Rønning, Anne Birgitte og Wibecke Brun. 1989a. «Kreativitet og læring». Kreativitet og læring del I: Universitetet i Bergen.

Rønning, Anne Birgitte og Wibecke Brun. 1989b. «9 studier i kreativitet». Kreativitet og læring del 2: Universitetet i Bergen.

Solbakken Marte og Mette Camilla Skjong. 2007. «Forfatterstudiet ødelegger for litteraturen» NRK. https://www.nrk.no/kultur/--forfatterstudiet-odelegger-1.3825342

Downloads

Published

2022-01-11

How to Cite

Oterholm, Anne. 2022. “Hva kan et forfatterstudium være?”. Nordlit, no. 48 (January):1-10. https://doi.org/10.7557/13.6318.

Issue

Section

Articles