Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Nordlit
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 48 (2021)
No. 48 (2021)
Published:
2022-01-11
Editorial
Kolofon
Morten Auklend
Preface with list of content
Morten Auklend; Hallvard Kjelen, Rolf Gaasland
1-2
Contributors
Morten Auklend; Hallvard Kjelen, Rolf Gaasland
1-2
Articles
Faglegheit i litteraturundervisninga? Nokre litteraturlærarmodellar til diskusjon
Hallvard Kjelen
1-12
PDF (Norsk)
Identitet, konflikt og veien hjem. Stemmer i nyere samisk ungdomslitteratur
Asbjørn Rørslett Kolberg
1-14
PDF (Norsk)
Den umulige kommunikasjonen i Lene Asks "Det du ikke sier, er sant"
Sofija Christensen
1-11
PDF (Norsk)
Omveien hjem. "Hans og Grete" i klasserommet
Rolf Gaasland
1-10
PDF (Norsk)
Følsomme lesninger. Affektteori og litteraturundervisning i Fagfornyelsen
Kristin Buvik Sivertsen
1-11
PDF (Norsk)
Konceptuelle metaforer som selektionskriterium for Dansk litteraturs kanon - med fokus på elevers literacytilegnelse på tværs af tidsrum, sprog og kultur i arbejdet med kanonlitteratur
Mia Kaasby
1-14
PDF (Norsk)
«Mitt namn er Petter Dass, som bur mot norskfagets ende»
Ronny Spaans
1-13
PDF (Norsk)
Lyrisk kompleksitet i antropocen. Ein formorientert, berekraftig litteraturdidaktikk
Per Esben Myren-Svelstad
1-17
PDF (Norsk)
Humor på alvor i litteraturundervisninga med «Anekdote» av Herman Wildenvey
Marianne Røskeland
1-10
PDF (Norsk)
Kassetekstens didaktikk. Korte prosatekster i klasserom og auditorium
Morten Auklend
1-11
PDF (Norsk)
Uafgørlighedsdidaktik i litteraturundervisningen
Martin Blok Johansen
1-12
PDF (Norsk)
Et sted å starte: Geografiske utforskninger av litteratur
Tatjana Kielland Samoilow
1-13
PDF (Norsk)
Hva kan et forfatterstudium være?
Anne Oterholm
1-10
PDF (Norsk)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Norsk
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Contact
septentrio@ub.uit.no
A publishing service provided by
The University Library at
Current Issue
Keywords