Klassikaren
Nye blikk på ei utskjelt arbeidsform
DOI:
https://doi.org/10.7557/14.7664Emneord (Nøkkelord):
Gruppearbeid, Samarbeid, Samhandlingskompetanse, Sjukepleiestudent, SjukepleiarutdanningSammendrag
Hensikten med dette essayet er å gje nye blikk og vinklingar på samarbeid som grunnleggande kompetanse i sjukepleieprofesjonen. Samarbeid er noko me alle har eit forhold til, og ein kan få inntrykk av at samarbeidskompetanse er ein gjengangar i allmenn opplæring og høgare utdanning. Som høgskulelektor og sjukepleiar er eg dagleg vitne til, og del av, nettopp samarbeid, og gjennom essayet søker eg ei større forståing av kompleksiteten til denne klassiske arbeidsforma. Kva faktorar speler inn og ligg til grunn for å fremje synergi i samarbeid?
Essayet tek utgangspunkt i sjukepleiestudenten, og eg inviterer lesaren med på mine refleksjonar, vinklingar og assosiasjonar knytt til samarbeidskompetanse. Litteraturen er henta frå eit utval filosofisk, pedagogisk og sjukepleiefagleg teori i tillegg til studie- og emneplan og forskrift om nasjonal retningslinje for sjukepleiarutdanning.
Statistikk
Referanser
Alvsvåg, H. (2014). Mellomrommet – forutsetninger for relasjon og dialog. I H. Alvsvåg, O. Førland & F.F. Jacobsen (Red.) Rom for omsorg? (s. 127-146). Fagbokforlaget.
Aristoteles. (2013). Den nikomakiske etikk (A. Stigen & Ø. Rabbås, Overs.). Vidarforlaget.
Biesta, G. (2020). Risking Ourselves in Education: Qualification, Socialization, and Subjectification Revisited. Educ Theory, Vol. 70(1), 89 – 104. https://doi.org/10.1111/edth.12411
Forskrift om nasjonal retningslinje for sykepleieutdanning (FOR-2019-03-15-412). Lovdata. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2019-03-15-412?q=forskrift%20om%20nasjonal%20retningslinje%20for
Høgskulen på Vestlandet. (2024a). Emneplan for Danning og akademisk handverk (SYKS110). https://www.hvl.no/studier/studieprogram/emne/SYKS110/
Høgskulen på Vestlandet. (2024b). Studieplan – Bachelor i sjukepleie. https://www.hvl.no/studier/studieprogram/sykepleie/2024h/studieplan/
Martinsen, K. (2021). Langsomme pulsslag. Fagbokforlaget.
Raus. (u.å.) I Det Norske Akademis ordbok. Det Norske Akademi for Språk og Litteratur. https://naob.no/ordbok/raus_2
Samarbeid. (u.å.) I Nynorskordboka. Språkrådet og universitetet i Bergen. https://ordbokene.no/nn/63612
Synergi. (u.å.) I Nynorskordboka. Språkrådet og universitetet i Bergen. https://ordbokene.no/nn/76448
Takt. (u.å.) I Det Norske Akademis ordbok. Det Norske Akademi for Språk og Litteratur. https://naob.no/ordbok/takt
Van Manen, M. (1993). Pedagogisk takt: betydningen av pedagogisk omtenksomhet (K. M. Thorbjørnsen, Overs.). Caspar forlag.
Nedlastinger
Publisert
Utgave
Seksjon
Lisens
Opphavsrett 2025 Anne Guro Korsvoll

Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution 4.0 International License.