Det juridiske fakultet og Handelshøgskolen ved UiT tester ut kontraktsforhandlinger på digitale plattformer høsten 2020
Design og gjennomføring
DOI:
https://doi.org/10.7557/7.6320Keywords:
kontraktsforhandling, digital, synkron, asynkron, undervisningAbstract
Synkron digital undervisning (DigiPS-undervisning) i faget kontraktsforhandlinger er ikke gjennomført tidligere ved UiT. Undervisningen høsten 2020 var dermed første mulighet ved UiT for å samle erfaring og kunnskap om planlegging av undervisning og bruk av simulering og rollespill med DigiPS som ramme. Vi har siden 2011 samarbeidet om felles undervisning over to dager for studenter ved Det juridiske fakultet (Jurfak) og Handelshøgskolen i Tromsø (HHT). Fellesundervisningen har frem til 2020 vært gjennomført ved fysisk oppmøte, og hvor lokalene ved Jurfak har blitt brukt. Coronasituasjonen trigget planleggingen og gjennomføringen av forhandlingene som heldigitale løsninger. Vi gir en redegjørelse for planleggingen og undervisningen. Å lære studentene hvordan digitale plattformer kan brukes med det formål å samarbeide med andre samsvarer med hva næringslivet ønsker seg av egenskaper hos kandidater som utdanner seg; å beherske digitale løsninger. Næringslivet etterlyser også kandidater som har tilegnet seg «soft skills»; å kunne jobbe i grupper og på tvers av teams, noe forhandlingsøvelser tilrettelegger for. Det er derfor særskilt viktig at den forhandlingskompetansen som Jurfak og HHT har etablert blir ytterligere utviklet.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Svein Kristian Arntzen, Gro Alteren

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).