Det juridiske fakultet og Handelshøgskolen ved UiT tester ut kontraktsforhandlinger på digitale plattformer høsten 2020: Design og gjennomføring

Design og gjennomføring

Forfattere

  • Svein Kristian Arntzen UiT Norges arktiske universitet
  • Gro Alteren UiT Norges arktiske universitet

DOI:

https://doi.org/10.7557/7.6320

Emneord (Nøkkelord):

kontraktsforhandling, digital, synkron, asynkron, undervisning

Sammendrag

Synkron digital undervisning (DigiPS-undervisning) i faget kontraktsforhandlinger er ikke gjennomført tidligere ved UiT. Undervisningen høsten 2020 var dermed første mulighet ved UiT for å samle erfaring og kunnskap om planlegging av undervisning og bruk av simulering og rollespill med DigiPS som ramme. Det juridiske fakultet og Handelshøgskolen i Tromsø har siden 2011 samarbeidet om felles undervisning over to dager hvor studentene blandes og praktiserer kontraktsforhandlinger. Fellesundervisningen har frem til 2020 vært gjennomført ved fysisk oppmøte. Coronasituasjonen trigget planleggingen og gjennomføringen av forhandlingene som heldigitale løsninger hvor vi kombinerte fire ulike plattformer. Utviklingen av prosjektet Digitale kontraktsforhandlinger startet i april 2020 med jevnlige møter og teknisk bistand frem til gjennomføringen av prosjektet i perioden 29 oktober til 4 november. Rapporten deler vår erfaring fra planleggingsfasen og gjennomføringen, samt deler våre refleksjoner når det gjelder bruk av digitale plattformer i undervisningen.

Nedlastinger

Nedlastingsdata er ikke tilgjengelig enda.

Statistikk

Laster statistikk…

Forfatterbiografier

Svein Kristian Arntzen, UiT Norges arktiske universitet

Professor, Det juridiske fakultet

Gro Alteren, UiT Norges arktiske universitet

Førsteamanuensis, Handelshøgskolen

Nedlastinger

Publisert

2021-11-15

Hvordan referere

Arntzen, S. K., & Alteren, G. (2021). Det juridiske fakultet og Handelshøgskolen ved UiT tester ut kontraktsforhandlinger på digitale plattformer høsten 2020: Design og gjennomføring: Design og gjennomføring. Septentrio Reports, (11). https://doi.org/10.7557/7.6320