“How often can you ask your reader to leave?” Text and Reader in Lars Skinnebach: Din misbruger (You/r addict)
DOI:
https://doi.org/10.7557/13.1755Keywords:
Lars Skinnbach, Din Misbruger, You/r Addict, Reader-response criticism, Genre definition, Interpretation, Poetic voice, Deixis, ReaderAbstract
A characteristic feature of Avant-garde art is the radical approach to established artistic forms. One way of describing tradition and norms of artistic expression is through genre: Literary genre represents a set of conventions which are transcended by the experimental text. The poetic genre can be defined through the expectations of the reader, and this approach seems particularly relevant in the case of Lars Skinnebach's Din misbruger (You/r addict) (2006) as this work actively addresses the role of the reader, his or her expectations of the text, and the status of the work as an object of interpretation. This paper investigates the conditions of the construction of poetic voice in the Din misbruger (You/r addict) and how it challenges the role of the reader as well as the status of the text as a literary product.Downloads
Published
2007-05-01
How to Cite
Ølholm, Marianne. 2007. “‘How often can you ask your reader to leave?’ Text and Reader in Lars Skinnebach: <i>Din misbruger</i> (You/r addict)”. Nordlit, no. 21 (May):145-54. https://doi.org/10.7557/13.1755.
Issue
Section
Articles
License
Forfattere som publiserer i dette tidsskriftet aksepterer følgende vilkår:
- Forfattere beholder copyright og gir tidsskriftet retten til første publisering samtidig som verket lisensieres med en Creative Commons Attribution 4.0 International lisens som tillater andre å dele verket, forutsatt at verkets forfatter og første publisering i tidsskriftet erkjennes.
- Forfattere kan inngå separate, ikke-eksklusive avtaler om annen distribusjon av tidsskriftets publiserte utgave av verket (f.eks. egenarkivering i et vitenarkiv eller publisering i en bok), så lenge førstepubliseringen i tidsskriftet erkjennes.
- Forfattere tillates og oppmuntres til å gjøre verket tilgjengelig på nettet (f.eks. i et vitenarkiv eller på andre nettsider) før og under innlevering, da dette kan lede til nyttige menings- og kunnskapsutvekslinger og til tidligere og mer sitering av det publiserte verket. (Se The Effect of Open Access).