Författare—samhälle—media
En mediekritisk betraktelse av medietäckning om Knut-Hamsun-jubileet 2009
DOI:
https://doi.org/10.7557/13.3757Keywords:
Knut Hamsun Jubilee 2009, Media Coverage, Scandal, Discourse Analysis, ArgumentationAbstract
The Knut Hamsun Jubilee 2009 was heavily criticized by nationals and internationals alike, which was reflected in a large number of media debates. The article critically analyzes the media coverage of the Knut Hamsun Jubilee 2009. It shows how the media’s coverage and rhetoric of the Jubilee effected the discussion about its legitimacy. Assuming that the media has an impact on the public’s negotiation of thought patterns, and that the media is capable of influencing public opinion, the article examines the following two aspects: What kind of persuasive strategies were used in public discussions in the press about the Knut Hamsun Jubilee 2009? How did the Norwegian Online Press deal with critical comments especially from foreign critics? The article aims at elaborating the media’s role in present public discussions about Writers and Literature.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Forfattere som publiserer i dette tidsskriftet aksepterer følgende vilkår:
- Forfattere beholder copyright og gir tidsskriftet retten til første publisering samtidig som verket lisensieres med en Creative Commons Attribution 4.0 International lisens som tillater andre å dele verket, forutsatt at verkets forfatter og første publisering i tidsskriftet erkjennes.
- Forfattere kan inngå separate, ikke-eksklusive avtaler om annen distribusjon av tidsskriftets publiserte utgave av verket (f.eks. egenarkivering i et vitenarkiv eller publisering i en bok), så lenge førstepubliseringen i tidsskriftet erkjennes.
- Forfattere tillates og oppmuntres til å gjøre verket tilgjengelig på nettet (f.eks. i et vitenarkiv eller på andre nettsider) før og under innlevering, da dette kan lede til nyttige menings- og kunnskapsutvekslinger og til tidligere og mer sitering av det publiserte verket. (Se The Effect of Open Access).