Going on beyond Modernism in Beckett's Texts for Nothing
DOI:
https://doi.org/10.7557/13.1855Keywords:
Samuel Beckett, Texts for Nothing,Abstract
The title of Samuel Beckett's thirteen minimalist prose texts from 1954, Texts for Nothing, contrasts strongly with the award of the Nobel Prize for literature and the canonization of the author in 1969. This prestigiousrecognition can clearly be regarded as a public act of Beckettian irony, as hardly any other author has done more to refute ideas of canonicity and to undermine the foundations of the institution of literature - not to mention principal philosophical positions. Beckett's failure to appear at the ceremonial event seems symbolic of the many elsewheres of his idiosyncratic imagination and the uncanny resistance in his texts to the demands of aesthetics and the claims of logics, to whose reconstructions his diversity of textual experimentalism has contributed so forcefully.
Downloads
Published
2005-07-01
How to Cite
Moi, Ruben. 2005. “/i>”;. Nordlit, no. 18 (July):133-52. https://doi.org/10.7557/13.1855.
Issue
Section
Articles
License
Forfattere som publiserer i dette tidsskriftet aksepterer følgende vilkår:
- Forfattere beholder copyright og gir tidsskriftet retten til første publisering samtidig som verket lisensieres med en Creative Commons Attribution 4.0 International lisens som tillater andre å dele verket, forutsatt at verkets forfatter og første publisering i tidsskriftet erkjennes.
- Forfattere kan inngå separate, ikke-eksklusive avtaler om annen distribusjon av tidsskriftets publiserte utgave av verket (f.eks. egenarkivering i et vitenarkiv eller publisering i en bok), så lenge førstepubliseringen i tidsskriftet erkjennes.
- Forfattere tillates og oppmuntres til å gjøre verket tilgjengelig på nettet (f.eks. i et vitenarkiv eller på andre nettsider) før og under innlevering, da dette kan lede til nyttige menings- og kunnskapsutvekslinger og til tidligere og mer sitering av det publiserte verket. (Se The Effect of Open Access).