Louise Erdrich's The Round House: Restorative Justice in a Coming of Age Thriller
DOI:
https://doi.org/10.7557/13.4273Keywords:
Native American literature, Louise Erdrich, Indigenous epistemology, restorative justice, trauma literature, literature and laAbstract
In a novel critics have described as a "thriller-like" coming-of-age story, Louise Erdrich's The Round House (2012) integrates two apparently conflicting approaches to Native American law. First, Felix S. Cohen's Handbook of Federal Indian Law legitimizes the need for working with allies to Indigenous peoples in developing contextual applications of settler state laws. The second draws on the authority of authorless Anishinaabe stories and dreams. While Cohen and his descendants in tribal law practice are allies to the Anishinabeg, dream narrations by the narrator's grandfather affirm the contemporary vitality of Anishinaabe approaches to justice. Finally, Erdrich's narration suggests why restorative justice for women in Indigenous communities in the United States should matter for her international audience.Downloads
Published
2018-08-24
How to Cite
Castor, Laura Virginia. 2018. “Louise Erdrich’s The Round House: Restorative Justice in a Coming of Age Thriller”. Nordlit, no. 40 (August):31–49. https://doi.org/10.7557/13.4273.
Issue
Section
Articles
License
Forfattere som publiserer i dette tidsskriftet aksepterer følgende vilkår:
- Forfattere beholder copyright og gir tidsskriftet retten til første publisering samtidig som verket lisensieres med en Creative Commons Attribution 4.0 International lisens som tillater andre å dele verket, forutsatt at verkets forfatter og første publisering i tidsskriftet erkjennes.
- Forfattere kan inngå separate, ikke-eksklusive avtaler om annen distribusjon av tidsskriftets publiserte utgave av verket (f.eks. egenarkivering i et vitenarkiv eller publisering i en bok), så lenge førstepubliseringen i tidsskriftet erkjennes.
- Forfattere tillates og oppmuntres til å gjøre verket tilgjengelig på nettet (f.eks. i et vitenarkiv eller på andre nettsider) før og under innlevering, da dette kan lede til nyttige menings- og kunnskapsutvekslinger og til tidligere og mer sitering av det publiserte verket. (Se The Effect of Open Access).