The dialogic nature of dystopia in Alisa Ganieva's novel The Mountain and The Wall
DOI:
https://doi.org/10.7557/13.4204Keywords:
Caucasus, Dagestan, dystopia, utopia, postcolonial studies, post-Soviet space, Alisa GanievaAbstract
In this article I discuss and analyze the dystopian and utopian discourses in Alisa Ganieva’s novel The Mountain and the Wall (Prazdničnaya gora, 2012; English translation 2015). My particular interest lies in the connection between geographical imagination and postcolonial themes, as well as the relationship between gender and space. The chosen approach to Ganieva’s novel leaves out many other interesting topics, such as the role of Islam in the story, and questions about national and ethnical identity, but I will only elaborate upon them whenever they appear relevant to the outlined approach. My aim is not to label Ganieva’s work as a postcolonial novel, but to discuss the possibility to read it from a postcolonial point of view and to read a postcolonial thematic in it, among many other interesting themes.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Forfattere som publiserer i dette tidsskriftet aksepterer følgende vilkår:
- Forfattere beholder copyright og gir tidsskriftet retten til første publisering samtidig som verket lisensieres med en Creative Commons Attribution 4.0 International lisens som tillater andre å dele verket, forutsatt at verkets forfatter og første publisering i tidsskriftet erkjennes.
- Forfattere kan inngå separate, ikke-eksklusive avtaler om annen distribusjon av tidsskriftets publiserte utgave av verket (f.eks. egenarkivering i et vitenarkiv eller publisering i en bok), så lenge førstepubliseringen i tidsskriftet erkjennes.
- Forfattere tillates og oppmuntres til å gjøre verket tilgjengelig på nettet (f.eks. i et vitenarkiv eller på andre nettsider) før og under innlevering, da dette kan lede til nyttige menings- og kunnskapsutvekslinger og til tidligere og mer sitering av det publiserte verket. (Se The Effect of Open Access).