Mottak til pasientens beste - erfaringer fra et lokalsykehus i endring
DOI:
https://doi.org/10.7557/14.1179Emneord (Nøkkelord):
mottak, forbedringer, pasientens beste, ansatteSammendrag
Hensikten med denne artikkelen er å undersøke ansattes erfaringer fra et sykehusprosjekt der de var deltagere i å forbedre mottak av pasienter. Det ble anvendt fokusgruppeintervju i datasamlingen. Data fra de tre fokusgruppeintervjuene ble analysert ved hjelp av fenomenologisk hermeneutisk metode. Resultatet viser følgende tematiske områder som er forbedret for pasienter og ansatte; Ny organisering av mottak, Tydeliggjøring av ansvar, Standardisering av rutiner og Forbedring av dokumentasjon. Temaene viser et gjennomgående fokus på pasientens beste ved det nye mottaket. Konklusjonen er å anta at ved å inkludere pasienter og pårørende i videre forskningsprosjekter, om deres erfaringer med det nye mottaket, kan man få et mer nyansert bilde av et mottak til pasientens beste.Statistikk
Laster statistikk…
Nedlastinger
Publisert
01.01.2010
Hvordan referere
Sørlie, V., Finstad, H. H., & Guttormsen, T. (2010). Mottak til pasientens beste - erfaringer fra et lokalsykehus i endring. Nordisk tidsskrift for helseforskning, 6(2), 3–13. https://doi.org/10.7557/14.1179
Utgave
Seksjon
Fagfellevurderte artikler