Mottak til pasientens beste - erfaringer fra et lokalsykehus i endring
DOI:
https://doi.org/10.7557/14.1179Nøgleord:
mottak, forbedringer, pasientens beste, ansatteResumé
Hensikten med denne artikkelen er å undersøke ansattes erfaringer fra et sykehusprosjekt der de var deltagere i å forbedre mottak av pasienter. Det ble anvendt fokusgruppeintervju i datasamlingen. Data fra de tre fokusgruppeintervjuene ble analysert ved hjelp av fenomenologisk hermeneutisk metode. Resultatet viser følgende tematiske områder som er forbedret for pasienter og ansatte; Ny organisering av mottak, Tydeliggjøring av ansvar, Standardisering av rutiner og Forbedring av dokumentasjon. Temaene viser et gjennomgående fokus på pasientens beste ved det nye mottaket. Konklusjonen er å anta at ved å inkludere pasienter og pårørende i videre forskningsprosjekter, om deres erfaringer med det nye mottaket, kan man få et mer nyansert bilde av et mottak til pasientens beste.Metrik
Metrik indlæses ...
Downloads
Publiceret
2010-01-01
Citation/Eksport
Sørlie, V., Finstad, H. H., & Guttormsen, T. (2010). Mottak til pasientens beste - erfaringer fra et lokalsykehus i endring. Nordisk tidsskrift for helseforskning, 6(2), 3–13. https://doi.org/10.7557/14.1179
Nummer
Sektion
Fagfellevurderte artikler