Hva kan et forfatterstudium være?
DOI:
https://doi.org/10.7557/13.6318Keywords:
literature, creative writing course, reading and writing, teachingAbstract
(No English abstract available.)
References
Gabrielsen, Ida Loddingen. 2019. «Virkemidler er det vi bruker for å oppnå sjangertrekkene» - Skjønnlitteraturens rolle i 178 norsktimer på ungdomstrinnet.» Norsklæreren 2019 ;Volum 43.(4) s. 28-36.
Espevik, Thomas. 2016 https://www.nrk.no/kultur/xl/kan-man-laere-a-bli-forfatter_-1.13073754
Javonovic, Bruno. 2020. http://forfatterstudietitromso.no/bruno-jovanovic-tidligere-forfatterstudent-i-tromso-debuterer-med-roman-i-august/
Lunden, Eldrid. 2014. Kan ein lære å bli forfattar?, Oslo: Flamme forlag.
Ravatn, Agnes. 2009. «Prisvinnarskulane». Dag og Tid, fredag 27. mars 2009.
Rønning, Anne Birgitte og Wibecke Brun. 1989a. «Kreativitet og læring». Kreativitet og læring del I: Universitetet i Bergen.
Rønning, Anne Birgitte og Wibecke Brun. 1989b. «9 studier i kreativitet». Kreativitet og læring del 2: Universitetet i Bergen.
Solbakken Marte og Mette Camilla Skjong. 2007. «Forfatterstudiet ødelegger for litteraturen» NRK. https://www.nrk.no/kultur/--forfatterstudiet-odelegger-1.3825342
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Anne Oterholm
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Forfattere som publiserer i dette tidsskriftet aksepterer følgende vilkår:
- Forfattere beholder copyright og gir tidsskriftet retten til første publisering samtidig som verket lisensieres med en Creative Commons Attribution 4.0 International lisens som tillater andre å dele verket, forutsatt at verkets forfatter og første publisering i tidsskriftet erkjennes.
- Forfattere kan inngå separate, ikke-eksklusive avtaler om annen distribusjon av tidsskriftets publiserte utgave av verket (f.eks. egenarkivering i et vitenarkiv eller publisering i en bok), så lenge førstepubliseringen i tidsskriftet erkjennes.
- Forfattere tillates og oppmuntres til å gjøre verket tilgjengelig på nettet (f.eks. i et vitenarkiv eller på andre nettsider) før og under innlevering, da dette kan lede til nyttige menings- og kunnskapsutvekslinger og til tidligere og mer sitering av det publiserte verket. (Se The Effect of Open Access).