Hva slags caseoppgaver inviterer til studentaktivitet og interaksjon?
DOI:
https://doi.org/10.7557/14.810Emneord (Nøkkelord):
caseoppgaver, klinisk resonnering, studentaktive læringsformerSammendrag
Artikkelen omhandler bruk av ulike caseoppgaver som utgangspunkt for studentaktive læringsformer. Caseoppgaver har vært relatert til fysioterapiteori, et av kjernefagene i andre studieår. Artikkelen belyser hvilke oppgavetyper som er benyttet til å skrive seg inn på det fysioterapifaglige territorium. I den sammenheng drøftes hvilke typer oppgaver som synes å gi det beste grunnlaget for faglig diskusjon og klinisk resonnering.Statistikk
Laster statistikk…
Nedlastinger
Publisert
17.08.2010
Hvordan referere
Fougner, M. (2010). Hva slags caseoppgaver inviterer til studentaktivitet og interaksjon?. Nordisk tidsskrift for helseforskning, 6(1), 72–82. https://doi.org/10.7557/14.810
Utgave
Seksjon
Utviklingsarbeider i helsefagene