Hva slags caseoppgaver inviterer til studentaktivitet og interaksjon?

Forfattere

  • Marit Fougner Høgskolen i Oslo Avdeling for Helsefag bachelorutdanningen i fysioterapi studieretning mensendieck

DOI:

https://doi.org/10.7557/14.810

Nøgleord:

caseoppgaver, klinisk resonnering, studentaktive læringsformer

Resumé

Artikkelen omhandler bruk av ulike caseoppgaver som utgangspunkt for studentaktive læringsformer. Caseoppgaver har vært relatert til fysioterapiteori, et av kjernefagene i andre studieår. Artikkelen belyser hvilke oppgavetyper som er benyttet til å skrive seg inn på det fysioterapifaglige territorium. I den sammenheng drøftes hvilke typer oppgaver som synes å gi det beste grunnlaget for faglig diskusjon og klinisk resonnering.

Metrik

Metrik indlæses ...

Downloads

Publiceret

2010-08-17

Citation/Eksport

Fougner, M. (2010). Hva slags caseoppgaver inviterer til studentaktivitet og interaksjon?. Nordisk tidsskrift for helseforskning, 6(1), 72–82. https://doi.org/10.7557/14.810

Nummer

Sektion

Utviklingsarbeider i helsefagene