Hva slags caseoppgaver inviterer til studentaktivitet og interaksjon?
DOI:
https://doi.org/10.7557/14.810Nøgleord:
caseoppgaver, klinisk resonnering, studentaktive læringsformerResumé
Artikkelen omhandler bruk av ulike caseoppgaver som utgangspunkt for studentaktive læringsformer. Caseoppgaver har vært relatert til fysioterapiteori, et av kjernefagene i andre studieår. Artikkelen belyser hvilke oppgavetyper som er benyttet til å skrive seg inn på det fysioterapifaglige territorium. I den sammenheng drøftes hvilke typer oppgaver som synes å gi det beste grunnlaget for faglig diskusjon og klinisk resonnering.Metrik
Metrik indlæses ...
Downloads
Publiceret
2010-08-17
Citation/Eksport
Fougner, M. (2010). Hva slags caseoppgaver inviterer til studentaktivitet og interaksjon?. Nordisk tidsskrift for helseforskning, 6(1), 72–82. https://doi.org/10.7557/14.810
Nummer
Sektion
Utviklingsarbeider i helsefagene