Familieperspektivet i sykepleierutdanning og yrkesutøvelse
DOI:
https://doi.org/10.7557/14.2411Emneord (Nøkkelord):
Nursing, nursing education, family and illness, Sykepleie, sykepleierutdanning, familie og sykdomSammendrag
The purpose of this article is to raise awareness of the family as close relatives within nursing education and practicing profession. The article is based on the experiences made through guidance in nursing education and research where the focus is on the participation of the family, or lack of participation, when a family member is affected by an illness. The need of allowing the family perspective in nursing education is discussed in this article, along with the need of raising knowledge about the topic concerning family and close relatives. Nursing education should include a curriculum that reflects knowledge based upon the families experience of having close relatives that goes through illness and changes in their life situation.
Education and supervision in both theoretical and practical studies should to a larger extend allow the family perspective to be a guidance for the students. This perspective can contribute to that more students see their families as resources, and apply this experience from their education into their Bachelor dissertations, and hopefully brings along this knowledge once they start to practice the profession of nursing.
Statistikk
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Forfattere som publiserer i dette tidsskriftet aksepterer følgende vilkår:
- Forfattere beholder opphavsretten til sine verker, og gir tidsskriftet rett til første publisering av verket, som samtidig lisensieres under en Creative Commons Attribution License som tillater andre å dele verket under forutsetning av at opphavsmannen og den opprinnelige publiseringen krediteres.
- Opphavsmenn kan inngå separate tilleggsavtaler om ikke-eksklusiv distribusjon av den publiserte utgaven av sine artikler (f.eks. avgi den til et institusjonelt vitenarkiv) så lenge dette tidsskriftet blir kreditert som første utgiver.
- Opphavsmenn tillates og oppmuntres til å gjøre sine verk tilgjengelig på internett (f.eks. i institusjonelle vitenarkiver eller på egne hjemmesider) før og under behandlingen av manuskriptet i tidsskriftet, da dette kan lede til fruktbare meningsutvekslinger såvel som til tidligere og mer sitering av verkene (se The Effect of Open Access).