Kan omvendt undervisning gi bedre læringsutbytte i legemiddelregning, sammenlignet med tradisjonell undervisning? En kvasieksperimentell kontrollert studie
DOI:
https://doi.org/10.7557/14.4703Emneord (Nøkkelord):
flipped classroom, student involvement, student active learning forms, just in time teaching, blended learning, peer instruction, omvendt undervisning, studentinvolvering, studentaktive læringsformer, tilpasset undervisningSammendrag
Flipped classroom improves student learning in dosage calculation, - a quasi-experimental control group design
The flipped classroom method has received increased attention in health sciences education, however, few studies have investigated performance data showing its effectiveness. The aim of this study was to compare learning outcome in a flipped classroom with a standard lecture. The hypothesis was that applying a flipped classroom model in a dosage calculation class would improve learning outcome when compared to standard learning. One group was assigned to a flipped classroom (n=43), and the other group to a traditional lecture-based classroom (n=45). Data were collected through answer sheets and test results. Course content, assessments, and instructional time for both models were equivalent. The social educator students in the flipped group performed better in the test, compared to the traditional group, where the flipped group had 22% reduction in failing the exam.The flipped classroom approach is promising as an acceptable approach for teaching in dosage calculation curricular in higher education.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Forfattere som publiserer i dette tidsskriftet aksepterer følgende vilkår:
- Forfattere beholder opphavsretten til sine verker, og gir tidsskriftet rett til første publisering av verket, som samtidig lisensieres under en Creative Commons Attribution License som tillater andre å dele verket under forutsetning av at opphavsmannen og den opprinnelige publiseringen krediteres.
- Opphavsmenn kan inngå separate tilleggsavtaler om ikke-eksklusiv distribusjon av den publiserte utgaven av sine artikler (f.eks. avgi den til et institusjonelt vitenarkiv) så lenge dette tidsskriftet blir kreditert som første utgiver.
- Opphavsmenn tillates og oppmuntres til å gjøre sine verk tilgjengelig på internett (f.eks. i institusjonelle vitenarkiver eller på egne hjemmesider) før og under behandlingen av manuskriptet i tidsskriftet, da dette kan lede til fruktbare meningsutvekslinger såvel som til tidligere og mer sitering av verkene (se The Effect of Open Access).