Arkiver, side 2
-
Genusvariasjon i norsk skriftspråk
Nr. 4 (2020)Denne rapporten har sitt utspring i eit oppdrag ifrå Språkrådet om å kartleggja genusvariasjon i bokmål og nynorsk.
-
Arkeologiske undersøkingar i 2017 i samband med forskingsprosjektet Stone Age Demographics multi-scale exploration of population variations and dynamics
Nr. 3 (2020)I samband med forskingsprosjektet Stone Age Demographics: multi-scale exploration of population variations and dynamics, Forskningsrådets prosjektnummer 261760, gjennomførte prosjektet registrering på Årøya, Alta Kommune, Finnmark Fylkeskommune. Undersøkinga fant stad i uke 32, 2017.
Formålet med undersøkingane var datainnsamling til forskingsprosjektet. Hovudfokus er å kartlegge busetnadsspor og andre arkeologiske spor frå steinalder.
-
Enkelt og greit? Hvordan undervisningskompetanse vurderes ved tilsetting i vitenskapelige stillinger
Nr. 2 (2020)I denne rapporten ses det nærmere på hvordan undervisningskompetanse (pedagogisk kompetanse/utdanningsfaglig kompetanse) forstås, vurderes og verdsettes ved UiT Norges arktiske universitet. Evalueringen er en casestudie basert på stillingsutlysninger, de sakkyndiges og intervjugruppenes vurderinger, søknader og behandling i tilsettingsutvalg ved to av UiTs fakulteter. Disse erfaringene sammenlignes med tilsvarende erfaringer fra NTNU.
-
"Oi! Her har det virkelig skjedd noe!" Rapport fra evaluering av det skolebaserte kompetanseutviklingsprogrammet SkoleVFL 2.0
Nr. 1 (2020)Sluttrapport fra evaluering av det skolebaserte kompetanseutviklingsprogrammet SkoleVFL 2.0.
-
Archaeological field survey of the Dønnesfjord Basin, Outer Sørøya in 2017, under the «Stone Age Demographics» research project
Nr. 7 (2019)En av flere feltrapporter fra arkeologiske undersøkelser i forbindelse med forskningsprosjektet «Stone Age Demographics» ((2016) 2017–2021).
-
Folkehelserapport: Den sjuende Tromsøundersøkelsen 2015-16
Nr. 6 (2019)I denne folkehelseapporten presenteres nivå av helse- og risikofaktorer for sykdom i ulike levekårssoner i Tromsø kommune. Data er hentet fra den syvende Tromsøundersøkelsen 2015-16, en befolkningsundersøkelse med data fra spørreskjema, kliniske målinger og biologiske prøver fra deltakere bosatt i Tromsø kommune.
-
Dokumentasjon av tuftefelt i Hasvik kommune, Sørøya 2016 under forskningsprosjektet «Stone Age Demographics»
Nr. 5 (2019)En av flere feltrapporter fra arkeologiske undersøkelser i forbindelse med forskningsprosjektet «Stone Age Demographics» ((2016) 2017–2021).
-
Kunstneriske dialoger i artistiske prosesser
Nr. 4 (2019)Videoartikkelen er en del av Berit Elisabeth Norbakken Solsets doktorgradsprosjekt «Kunstnerisk Utviklingsarbeid». Arbeidet gir et innblikk i tilnærming til musikk, variasjoner innenfor stil, klangestetikk og plassering i lydbildet gjennom utforskning rundt fleksibilitet i kammermusikalske settinger.
-
"Men det skjer ikke av seg sjøl likevel...". Utvidet brukerundersøkelse av det skolebaserte kompetanseutviklingsprogrammet SkoleVFL 1.0
Nr. 2 (2019)Rapporten presenterer funnene fra en utvidet brukerundersøkelse blant lærere og skoleledere i grunnskole og videregående opplæring som har gjennomført det skolebaserte og nettstøttede kompetanseutviklingsprogrammet SkoleVFL.
-
Wehrmacht i Norge
Nr. 4 (2018)Antall tysk personell fra april 1940 til mai 1945. -
Landskapskunnskap og ressursforvaltning i indre Troms og Finnmark 2500 f.Kr.–1000 e.Kr. (LARM)
Nr. 2 (2018)Forskningsprosjekt finansiert av Norges forskningsråd -
Framveksten av samisk etnisitet i lys av innlandsområdenes økte betydning ca. 2300 f.Kr.–300 e.Kr.
Nr. 1 (2018)Post-doktorstipendprosjekt finansiert av Norges forskningsråd -
Genusvariasjon i norsk skriftspråk. Ei undersøking av genusbruken ved substantiv som er normerte som maskulinum og nøytrum
Nr. 1 (2017)Rapport skriven på oppdrag ifrå Språkrådet.
Ein revidert og utvida versjon av denne rapporten er tilgjengeleg her.
-
Pilotprosjekt infrastruktur for forskningsdata ved UiT
Nr. 4 (2016)Rapporten oppsummerer erfaringer fra etablering av et institusjonelt arkiv for åpne data ved UiT Norges arktiske universitet. -
"Levende studie- og læringssentra?" Rapport nr. 4: Varsel om en mulig krise
Nr. 2 (2016)Rapport nr. 4 fra prosjektet ” Utdanning for utvikling – studie- og læringssentrenes rolle og funksjon”.
-
Hygienepraksis og hygieneoppfatninger i kommunale helseinstitusjoner
Nr. 7 (2015)Rapport fra samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Finnmark, Undervisningssykehjemmet i Karasjok og fem kommuner i Finnmark -
Sampublisering Helsefak og UNN 2012–2014
Nr. 6 (2015)En analyse av sampublisering mellom store aktører i nord-norsk helseforskning -
"Levende studie- og læringssentra?" Rapport nr. 3: Erfaringer og funksjoner
Nr. 4 (2015)Rapport nr. 3 fra prosjektet "Utdanning for utvikling – studie- og læringssentrenes rolle og funksjon"